KAZANKAYA KANYONU PROJESİ’NDE İMZALAR ATILDI

Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Yozgat’ın Aydıncık ilçesinden başlayıp Çorum’un İncesu köyüne kadar devam eden Kazankaya Kanyonu için hazırlanan projede imzalar atıldı.

Proje ile ilgili Tarım ve Orman Kayseri Bölge Müdürü İsa Çapkın; “Kazankaya projemiz önceden beri gündemde olan sayın valimizin buraya göreve başlamasıyla birlikte hız kazanan bir proje oldu. İnşallah projeye yakın zamanda başlayacağız. Yozgat genel sekreterliğimizle, kalkınma ajansı arasında imzalanacak bir proje ile ilk etaba başlayacak. Biz de Orman Genel Müdürlüğü olarak yine sahada geri kalan yatırımlarımızı tamamlayacağız. Yozgat’ımıza hayırlı olmasını temenni ediyorum. Sayın valimize de desteklerinden dolayı teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

“KAZANKAYA TURİZME KAZANDIRILMIŞ OLACAK”

Oran Genel Sekreteri Ahmet Emin Kilci; “Öncelikle Kazankaya Turizm projemizin hayırlı olmasını diliyoruz. Bu proje tabii 2 ayaklı, biraz önce de bölge müdürümüzün bahsettiği gibi işin içerisinde kalkınma ajansı, özel idaremiz ve Orman Genel Müdürlüğü var. İlk etabında 12 milyon TL bütçe ile kalkınma ajansı ve özel idare ortaklığıyla yürüyüş yolları, çadır kamp alanı ve benzeri işler yapılacak. Ardından devamını yine Orman Genel Müdürlüğümüz vasıtasıyla getirecek ve Kazankaya, Yozgat sınırları içerisinde baştan başa turizme kazandırılmış olacak. Tabi kanyon biliyorsunuz ki çok önemli bir noktada. Şu anda altyapısı hazır olmadan bile birçok turist ziyaret etmekte. İnşallah bundan sonra daha kullanışlı bir altyapı ile insanlarımıza hizmet edecektir. Ben Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü’müze ve ilk andan itibaren bizden desteğini esirgemeyen valimize teşekkür ediyorum. Projenin hayırlı olmasını temenni ediyorum” dedi.

“KAZANKAYA BU İLİN MARKA DEĞERLERİNDEN BİRİ”

Proje hakkında Vali Ziya Polat şu ifadelere yer verdi; Yozgat için güzel bir gün, önce Kazankaya Kanyonu’muzda yapılacak çalışmalara imza atacağız. Ajansımız, Orman Bakanlığı Genel Müdürlüğü’müz, Özel İdare’nin ortaklığı ile büyük uğraşlar sonucunda aynı masada güçlerimizi birleştirdik. İhale evrakları şu an bakan beyin önünde, zaten olur çıktı, İhale izni için bekliyoruz. Çok yakın zamanda inşallah Kazankaya’ya dokunmaya başlayacağız. Kazankaya bizim çok özel bir değerimiz, bu ilin marka değerlerinden birisi. Oraya dokunmak istemiştik, dokunmaya da başlıyoruz. Doğa turizminin merkezi olacak diye düşünüyoruz. Oradaki havzayı da buna eklemek lazım. Çekerek’te yine Orman Genel Müdürlüğü’müzün yaptığı lavanta bahçesi, rafting alanlarımız var. Aydıncık’tan Saraykent’e özel idaremizin oteli var. Sarıkaya Roma Hamamı bir rota şeklinde ve plan dahilince yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz. Bu projede yürüyüş yollarını yapacağız, trekking ve kamping alanları, iki cam teras yapacağız. Belediyemizden de işletme konusunda destek isteyeceğiz. İnsanımız zaten geliyor, ancak onlara daha rahat daha uygun alanlar yapmayı hedefliyoruz. Sanayi Teknoloji Bakanlığı’mıza, Orman Bakanlığı’mıza ve bu işi başından beri takip eden arkadaşlara, sekreterimize, bölge müdürümüze ve emeği geçen tüm arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Yiğitler şehri Yozgat’ımıza, Aydıncık İlçemize, bölgemize, ülke turizmine yeni bir mekan, yeni bir destinasyon hazırladığımızı düşünüyorum. İnşallah en yakın zamanda da ihalesini yapıp bismillah diyeceğiz. Hayırlı uğurlu olsun.”

Haber: Hüseyin Buğdaycı

KAZANKAYA KANYONU PROJESİ’NDE İMZALAR ATILDI
Giriş Yap

Merhaba Yozgat Gazetesi ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!